Ova plovila, namenjena za prevoz teretnih kontejnera, zaploviće već ove jeseni iz Antverpena, Amsterdama i Roterdama. Kreirani su tako da bez poteškoća prolaze ispod mostova dok razvoze robu po kontinentalnim vodenim putevima.
Brodovi su dizajnirani tako da budu potpuno funkcionalni i bez posade, ali će u prvom periodu njima biti upravljano ručno zbog nove infrastrukture koja je podignuta oko najprometnijih vodenih puteva u Evropi.
Njihov proizvođač, holandska kompanija "Port Liner", najavila je da će pet barži dužine 52 metra koje mogu da prevezu 425 tona tereta, biti spremne već u Avgustu. Očekuje se da će kao posledica toga, 23.000 kamiona biti sklonjeno sa puteva i zamenjeno ovim transportom nulte emisije.
Šest većih barži dužine 110 metara, koje će kasnije biti stavljene u upotrebu, pokretaće po četiri baterije koje će im omogućiti 35 sati autonomne plovidbe. Njihovom upotrebom emisija CO2 će biti smanjena za 18.000 tona na godišnjem nivou.
Foto: Loadstar / gvt.nl
Tagovi: