PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Pripremite se za svet posle korone: Onlajn kupovina osvaja svet

  • Objavljeno:
  • 15.4.2020

Ceo svet je stao, samo onlajn kupovina cveta. Dok sve privredne grade beleže strmoglavi pad tokom pandemije virusa korona, onlajn kupovina beleži nezadrživi rast koji se kreće i do 200%.

 

Ako postoji segment privrede koji će izaći još jači posle vanrednog stanja, to je definitivno onlajn kupovina. Pandemija je naterala mnoge ljude da po prvi put počnu da kupuju namirnice preko mreže, a taj trend će prema mnogim procenama nepovratno promeniti način kupovine i nakon normalizacije trenutnog stanja.

 

Kupovina knjiga, električnih uređaja i naručivanje gotove hrane preko aplikacija za dostavu bili su u ekspanziji i pre pojave krize zbog virusa korona, ali od pojave pandemije sve više ljudi na isti način počinje da kupuje meso, voće, povrće i sve druge namirnice.

 

Tako je tokom prošle godine samo 4% namirnica u SAD kupljeno onlajn, dok je od pojave korona virusa onlajn kupovina u drastičnom porastu o čemu svedoči i najnoviji podatak da su preuzimanja aplikacija za kupovinu namirnica preko interneta porasla u kratkom vremenskom periodu za čak 200 odsto u odnosu na prošlu godinu.

 

 

Još jedan ubedljiv argument donosi Blumberg u svom najnovijem izveštaju koji pokazuje da najbogati čovek na planeti Džef Bezos postaje sve bogatiji upravo zbog pandemiji. Njegova kompanija Amazon, jedan od najpoznatijih globalnih giganata koja se bavi onlajn prodajom, privlači još više kupaca od početka godine, pa su akcije ove kompanije juče imale rekordan skok vrednosti od čak 5,3%, i to u najgorem udaru pandemije.

 

To je ukupno bogatstvo osnivača Amazona Džefa Bezosa podiglo na čak 138 milijardi dolara, čime se dodatno učvrstio na liderskoj poziciji najbogatijih ljudi na planeti.

 

 

Velika ekspanzija onlajn kupovine vidljiva je čak i u slučaju velikih lanaca supermarketa, kao što su Walmart, Albertsons, Stop & Shop, Meijer, Hy-Vee i drugi, koji su se zbog poteškoća sa isporukama robe od proglašenja pandemije opredelili čak i za zapošljavanja novih radnika kako bi uspeli da odgovore na što veći broj onlajn porudžbina koje su u konstantnom porastu. 

 

Ovo pomeranje kupovine na onlajn prodavnice može zauvek da promeni industriju supermarketa, navode mnogi stručnjaci u svojim predviđanjima. Ako kupci globalno prihvate onlajn kupovinu namirnica, to će ugroziti male i srednje lance prodavnica, jer oni nemaju dovoljno kapitala da ulože u izgradnju infrastrukture za isporuku robe. 

 

U narednom periodu donećemo i priču o trendovima u onlajn kupovini iz Srbije i ispitati u kojoj meri je virus korona promenio i navike potrošača u našoj zemlji.