Autonommni brzi železnički transport (ART) svečano je predstavljen u južnoj provinciji Hunan. Voz ima senzore koji detektuju dimenzije puta, što mu omogućava da se kreće tačno određenom putanjom bez metalnih šina, objašnjava glavni inženjer projekta Feng Đijanghua.
Voz je dugačak 32 metra, pokreće ga struja, a može da preveze 307 putnika. Koristi gumene obloge na toškovima i može da dostigne maksimalnu brzinu do 70 kilometara na sat, objavila je državna televizija "CCTV".
Solarni krov stiže - jeftiniji od crepa (VIDEO)
Agencija "Sinhua" prenela je da je sistem Autonommnog brzog železničkog transporta (ART) primenjen na ovom vozu, što mu omogućava da se kreće po trasi koju određuju stotine senzora umesto železnička pruga.
Tehnologiju za ovaj sistem železnice razvio je kineski proizvođač "CRRC Džudžou lokomotiv", koji dizajnira i delove za brzu kinesku železnicu. Kompanija na ovom projektu radi od 2013. godine, a nada se da će voz biti kompletno spreman za korišćenje 2018. godine.
Kreatori ističu da je ART znatno jeftiniji od podzemne železnice koja košta između 60 i 100 miliona dolara po kilometru, dok ART košta oko 2,2 miliona dolara.
Ovaj potez Kine već se tumači kao odgovor na veliki broj pokušaja inženjeri širom sveta da modernizuju saobraćajnu infrastrukturu, među kojima se posebno izdvaja vlasnik kompanija "Tesla" i "SpejsX" Elon Mask koji razvija revolucionalni prevoz budućnosti čija bi maksimalna brzina bila 760 km/h.
Kina je tako postala prva zemlja na svetu koja je pokrenula voz na virtuelnim šinama, a kako sve to izgleda u praksi možete videti u video prilogu koji sledi.
Foto: ART
Tagovi: