Sve veći broj zanimanja za koje je neophodno samo posedovanje dobre internet konekcije i kvalitetnog prenosivog uređaja sve više menja poimanje idealnog mesta za rad. To danas može biti kafić, restoran, park ili po sopstvenom ukusu uređena prostorija u stanu, pa čak i miks svega pobrojanog.
Predstavljamo vam kancelarije domaćih profesionalaca koji zahvaljujući prirodi posla koji obavljaju imaju tu privilegiju da biraju u kakvom će prostoru raditi, bar povremeno.
Miloje Sekulić, internet i poslovni konsultant i suvlasnik marketinške agencije HomePage
Jedan od najuspešnijih profesionalaca na vebu i bez sumnje jedan od najvećih ljubitelja “mobilnih kancelarija”, koje su mu, kako kaže, donele i mnoge klijente. Tvorac je sada već čuvenog citata „Možete da se ne bavite internetom, ali se on već bavi vama“, pa ne čudi što se upravo on internetom bavi na svim mogućim mestima, a omiljena su mu kafići i kafane. Kaže da je u njegovom poslu rad u korporativnim kancelarijama ipak i dalje neophodan kada se organizuju sastanci sa timom ili klijentima, ali i da je mnoge poslove moguće obavljati i u mnogo inspirativnijim mestima.
“Danas je sve izraženija potreba da se bezlični korporativni prostori, pomalo stereotipni i hladni, obično i dizajnirani na isti ili sličan način bar na kratko zamene nekim inspirativnijim. Koliko god se ljudi trude da personalizuju kancelarije u kojima rade i daju im neki lični pečat, ti prostori ipak ostaju nekako sterilni, pa će bar povremeno izmeštanje u 'neformalne kancelarije' definitivno biti sve prisutniji trend”, kaže Sekulić.
Sandra Simonović, veb preduzetnica i urednica magazina marketingITD
Uspešna blogerka, jedna od najaktivnijih tviterašica i jedna od onih kojima najaktuelniji onlajn trendovi nikad ne promiču. Kaže da njeno idealno mesto za rad podrazumeva samo udobnu fotelju, a sve ostalo je samo plus.
“Posao koji radim je dosta fleksibilan po pitanju lokacije na kojoj se nalazim, i često sam umela da iskoristim tu prednost, pa zamenim kućnu kancelariju sa klupom u parku, baštom kafića ili plažom. Dok je i suprug radio kao freelancer, lakše smo se odlučivali da otputujemo negde i ponesemo svoj posao sa sobom, pa smo radili i sa planine, i sa jezera, čak i iz evropskih metropola. Međutim, te prednosti rada „odakle god“ su ujedno i velika mana, jer mi koji smo navikli da svoj posao nosimo sa sobom vrlo često to i zloupotrebljavamo, pa se i na odmoru često dešava situacija Ma, samo nešto hitno i kratko da završim", kaže Sandra Simonović. Ona dodaje da će rad od kuće biti sve češća pojava, te proizvođačima nameštaja preporučuje da taj nadolazeći trend uzmu u ozbiljno razmatranje.
Ivan Minić, osnivač jedne od najvećih internet zajednica sa ovih prostora - foruma Burek.com
Jedan od vodećih stručnjaka za onlajn marketing u našoj zemlji kaže da je do pre nekoliko godina smatrao da je ozbiljan rad moguć jedino iz kancelarije u kojoj se nalazi njegov desktop računar, nekoliko monitora i gde je sve podređeno produktivnosti.
“Danas ne mislim tako. Imajući u vidu šta sve uređaji koje nosimo u džepu i rančevima mogu da urade, i koliko su puta manji od prethodnika, gledam samo da se osećam prijatno. Zato “kancelariju” biram prema trenutnom raspoloženju, a jedino je bitno da mesto bude udobno zbog dugog sedenja. Preko dana je to najčešće neki lep kafić, bašta je često prvi izbor kada je toplije, a kada to dosadi lokacija se menja jer je izbor u Beogradu veliki. Uveče, kancelarija, mir i tišina, za kraj radnog dana. Verujem da budućnost nosi potpunu fleksibilnost u kojoj će svako pokušati da otkrije koje mu okruženje najviše odgovara za rad, i imati punu slobodu da upravo tako i obavlja svoj posao”, objašnjava Minić.
Una Zabunov, Menadžer za digitalni marketing Telekom Srbija
Una Zabunov, u onlajn sferi poznata i kao @unaunpaso, kaže da je njena idealna kancelarija i sada, a i u budućnosti, ona koja ima brz pristup internetu, ma gde se ona nalazila.
“Moje zanimanje mi omogućava da, pored rada u kancelariji, svoje poslovne zadatke obavljam i u drugom okruženju, čak i sa klupe u parku. Kancelarija mi se, kada blogujem, neretko pretvara u konferencijsku salu ili u medijski centar iz kojeg izveštavam putem korporativnih naloga na društvenim mrežama. Pored toga što mora biti kvalitetna, informacija koja se plasira putem interneta ne sme biti zastarela i to je razlog zašto je u mom poslu jako bitna mobilnost, odnosno plasiranje informacija bez čekanja na povratak u kancelariju. Međutim, bez obzira na to što mi kompanija nudi jednako dobre uslove za kancelarijski i vankancelarijski rad, zbog jakog osećaja pripadnosti i veoma dobre saradnje sa kolegama, rado se vraćam i radu u svojoj kancelariji”, kaže Una Zabunov.
Miloš Petrović, veb preduzetnik i vlasnik agencije MWEB
Jedini zvanični bloger iz Srbije na poslednjoj LeWeb konferenciji u Parizu i uspešan veb preduzetnik kaže da mu priroda posla koji radi, fleksibilnost i mobilni internet omogućuju da radi i u prirodi i na bilo kom drugom mestu, ali to ipak ne doživljava kao svakodnevnu lokaciju za rad.
“Iz tog razloga se prvenstveno fokusiram na prostorije kada je posao u pitanju. Izuzetno mi je važno da prostorija bude dobro osvetljena prirodnom svetlošću i da poseduje koliko-toliko dobar pogled. Kod enterijeru volim minimalizam odnosno kad prostor "diše", a od materijala posebno cenim drvo. Međutim, nezamislivo mi je da 5 dana nedeljno po 8 sati provedem u istom prostoru za rad, pa dva puta po 4 sata u toku svake sedmice mogu da radim iz kafića ili nekog drugog mesta, a da ne izgubim na produktivnosti”, kaže Petrović i dodaje da kancelarije budućnosti vidi kao miks dnevne sobe i poslovnog prostora, jer su klasične kancelarije prošlost.
Tagovi: