PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

 

6 novih turističkih trendova za 2021.

  • Objavljeno:
  • 3.5.2021

Izveštaj Euronews-a o trendovima u putovanju i turizmu pod nazivom "Putovanja nakon 2020" otkriva globalne trendove koje ćemo bez izuzetka osetiti i u Srbiji u 2021.  

 

Savremeni putnik sve više će želeti da doživi destinaciju koju posećuje poput meštanina datog kraja, tj. na autentičan način uz sve specifičnosti lokalne kulture, običaja, gastronomije, ali i uživanja na lokalni način.

 

Sve više će insistirati i na tome da pobegne od urbanih sadržaja i utabanih turističkih staza i da se odmetne u manje naseljena, ruralna, pa čak i divlja područja da bi doživeo potpuno bogatstvo lokalnih zajednica koje posećuje.

 

Otkrivamo vam šest novih trendova koji će obeležiti 2021. godinu, ali i godine koje tek dolaze.      

 

1. Turizam u divljini

 

Nakon meseci i meseci boravka u domovima, često u uslovima karantina, javila se prirodna potreba ljudi da se odmetnu u otvorene prostore i što prirodnije okruženje. U SAD se tako beleži pravi procvat turizma u nacionalnim parkovima, ista situacija je i širom Evrope, a taj trend biće među dominantnim i 2021. jer se vreme provedeno u divljini smatra "lekovitim" za savremeni urbani život prepun buke sa ulica.

 

 

2. Nomadski turizam

 

 Nomadski turizam već je počeo da doživljava ekspanziju, a procene stručnjaka kažu da će putovanja u pokretu biti sve češća i popularnija, bilo da se radi o generaciji Z, profesionalcima koji mogu da zarađuju za život uz laptop ili penzionerima bez obaveza. Briga o zdravlju takođe motiviše sve više i više ljudi, pa tako se predviđa da će biti povećana potražnja za kupovinu kamp prikolica koje su sinonim za procvat putničkih putovanja.

 

 

3. Eko turizam

 

"Odgovorno putovanje u prirodna područja koja čuvaju okolinu, održavaju dobrobit lokalnog stanovništva i uključuju obrazovanje" biće takođe sve popularnija u godinama koje dolaze, a ovaj opis odgovara definiciji eko turizma prema Međunarodnom ekoturističkom društvu (International Ecotourism Society).

 

Nakon pandemije, ljudi će mnogo pažljivije razmišljati o načinu putovanja i tražiti hotele i firme koje čine sve kako bi smanjile svoj uticaj na planetu. Takođe, možemo očekivati da će eko sertifikati dobiti na važnosti, jer će potrošači sve više vrednovati potvrde s "negativnim ugljendioksidom" i druge ekološke potvrde.

 

 

4. Autentični turizam

 

Još jedan pozitivan trend je činjenica da posetioci sve manje tragaju za standardnim odmaralištima koja su nepovezana i sterilna. Oni već danas žele da dožive nešto autentično, nešto "stvarno", nešto što predstavlja autentičnu karakteristiku određenog podneblja, a taj trend dobijaće sve veći zamah u period posle korone.

 

 

5. Wellness turizam

 

U doba pandemije koronavirusa, potraga za poboljšanjem zdravlja i imuniteta biće snažna motivacija za turiste na svim meridijanima, a kada je tako – onda je sasvim očekivan i rast wellness turizma. U 2021. godini, a posebno u godinama koje slede, možemo očekivati da će turisti sve više tragati za ponudama koje uključuju wellness programe koji su dostupni u okviru standardih paketa. Čak i ako ne putuju izričito zbog detoksa ili regeneracije organizma, poželjeće da rezervišu putovanja zbog kojih će se osećati bolje i zdravije.

 

 

6. Pažljivi turizam

 

Pažljivi turizam je još jedan novi fenomen putovanja posle korone, a podrazumeva stvaranje dubljih veza s mestima koja ljudi posećuju vodeći se krilaticom "manje je više". Ovaj turizam karakteriše i istovremeno zaobilaženje destinacija sa turističkih "Top lista". Iako "bucket lista" jeste način građenja društvenog prestiža, putovanja kao potrošački čin sve češće su meta kritika, pa svesniji i društveno odgovorniji putnik traži ono što su skromnija putovanja na manje glamurozne destinacije.