Besprekoran dizajn i funkcionalnost najlepši su kada idu u duetu, reći će svaki dobar dizajner, arhitekta, ali i svaki vlasnik stana ili kuće. A da je zaista tako potvrđuje i novi biser banjalučkih enterijera – šarmantan stan koji je osmislila arhitekta Jelena Barać.
Izuzetno efektna rešenja, neodoljivi dizajnerski komadi, vešto kombinovanje elemenata i vrhunska funkcionalnost pre svega. Tako bi, u najkraćem, mogao da se opiše elegantan dom nastao kombinovanjem industrijskog stila i rustičnog šarma, upotpunjen sa nekoliko ekscentričnih detalja.
Otvoreni dnevni boravak i trpezarija okruženi su belim zidovima i plafonom, što je mudar trik za vizuelno povećanje prostora. Iako je stan uređen i osmišljen za život dve osobe, koje uživaju u svetlom zajedničkom prostoru, stan je savršen i za druženje s prijateljima.
Dnevni boravak je prostran, a zona za opuštanje i relaksaciju sastoji se od udobnog kauča vrhunskog dizajna, belog stolića i žute fotelje u kojoj čitanje knjige ili gledanje televizije predstavlja poseban užitak. Dnevni boravak je nastao kao spoj modernog i eklektičkog, rustičnog i tradicionalnog duha, a celokupan prostor krase dva lustera industrijskog dizajna koji donose teksturu i vizuelni kontrast savremenom enterijeru. Za razliku od tradicionalnih industrijskih elemenata, oni se lako mogu uklopiti u većinu modernih stilova i enterijera.
Poseban šarm i toplinu donose drveni podovi i drvena rekonstruisana bakina stolica, koji su vešto i skladno kombinovani sa belim komadima nameštaja, kao što su viseći ormarići ispod televizora. Podovi, kao jedna od najupečatljivijih karakteristika stana, kombinacija su troslojnog parketa velikog formata od 1,7 metara, a ciljano odabrana boja tamnog oraha vizuelno izdužuje prostor, posebno u kombinaciji sa belom podnom i zidnom keramikom visokog sjaja. Beli zidovi osveženi su petrolej plavom i žutom bojom, ali i geometrijskim crno-belim motivima koji se javljaju kako na tabureima i slikama, tako i na dekorativnim jastučićima na kauču i tako unose dinamiku u kompletan enterijer stana.
Zagasite tapete, svojevrsna imitacija betona, nose remek delo renesanse, tj. motiv Mikelanđelovog Davida koji prekriva zid u dnevnom boravku i predstavlja jedan od najupečatljivijih elemenata u celom prostoru. Tako se ovim simbolom ljudske snage i mladalačke lepote vrlo vešto donosi dodatna doza elegancije koja je, uostalom, glavni atribut ovog stana. A da su umetnost i književnost uveliko prisutne, pokazuje i mornarska skulptura u dnevnom boravku i bogatstvo knjiga po policama.
Prostor se iz dnevne sobe pretvara u malu trpezariju koja je smeštena uz zid u prostoriji. Citat Endi Vorhola vešto je osvetljen impresivnim geometrijskim lusterom koji unosi dozu elegancije u enterijer. Sto je velik i bogat, izrađen od medijapana visokog sjaja, kao i sav ugradni nameštaj za skladištenje. Čuvene trpezarijske stolice Čarlsa Imsa su oličenje komfora sa udobnim dubokim sedištem i zakrivljenim naslonom. One su postavljene na nogare od bukovog drveta isprepletene unakrsnim žicama koje su identične onima na lusterima, pa izuzetno skladno deluju u ovom retro i šik prostoru.
Sama kuhinja je veoma jednostavna i prozračna i nalazi se u izdvojenoj prostoriji. Elementi su u beloj boji sa naglašenim kontrastom detalja, te je logički osmišljena za optimalno korišćenje prilikom pripreme jela.
Spavaća soba je takođe uređena vrlo udobno i savršena je oaza za odmor i spavanje. I ovde je naglasak na prirodnim tonovima i materijalima, sa upečatljivom slikom ženskog lika velikog formata iznad kreveta. Soba je svedena, sa preovlađujućom kombinacijom nešto toplije bele nijanse zidova i hladnije bele nijanse medijapana kreveta i plakara. Prostorija je vizuelno "udvostručena" velikim ogledalom koje ujedno skriva prostor za skladištenje garderobe. Prostor oko prozora takođe je iskorišćen za skladištenje, dok deo ispod samog prozora obavlja dvostruku funkciju – služi kao stočić za šminkanje, a ujedno suptilno skriva radijator.
Inače, kompletan nameštaj u ovom stanu rađen je po meri, što je doprinelo tome da se od stvarnih 43 m² stvori utisak da stan ima punih 60 m². Tome je kumovala i neutralna osnova od drveta bele boje ukrašena jarkim detaljima, što daje prostran i funkcionalan izgled enterijeru.
Kada se tome doda i besprekorno kombinovanje savremenih i klasičnih detalja i doza mističnog kojom arhitekta Jelena Barać oplemenjuje svoje enterijere, finalni rezultat ne treba da čudi.
Vlasnik ovog stana je za svoj dom želeo udobno i toplo mesto za život koje odražava njegove životne interese i predstavlja idealan prostor za druženje i uživanje u životu. Čini se da je bar toliko i dobio. Subjektivan osećaj kaže – i mnogo više od toga.
Dvadesetosmogodišnja Jelena Barać diplomirala je na Arhitektonsko-građevinskom fakultetu Univerziteta u Banjaluci 2012. godine, a magistrirala na istom univerzitetu dve godine kasnije. Po zanimanju je master inženjer arhitekture, a od 2014. godine radi u banjalučkom preduzeću za investiranje i izgradnju na poslovima projektovanja i izvođenja "MM Invest". Ostvarila je zapažene rezultate na nekoliko arhitektonskih konkursa u zemlji i inostranstvu, među kojima su i "Trimo Urban Crash" u Sloveniji i "International urban planners exhibition" u Srbiji. Trenutno je član svetskog tima arhitekata koji rade na projektovanju prvog brendiranog hotela u Banjaluci – "Courtyard by Marriot".
Poslovni afiniteti arhitekte Jelene Barać usmereni su kako prema projektovanju i izvođenju stambenih i poslovnih objekata, tako i prema projektovanju i realizaciji enterijera, a o kvalitetu svedoči i prikazani stan u Banjaluci koji je realizovala prošle godine. Za arhitekturu kaže da ona ne treba da istra0žuje prostor samo kao mesto događaja, nego i sama mora postati akcija jer je arhitektura program. "Nema arhitekture bez akcije, arhitekture bez događaja, arhitekture bez programa", tvrdi Bernard Tschumi (arhitekta teoretičar) čije stavove Jelena Barać često citira kao svoju ideju vodilju. Zato tvrdi da se za nju arhitektura jednako odnosi koliko na ono što se u prostoru događa, toliko i na sam fizički prostor.
Foto: Filip Bjelić i Jelena Barać
Tagovi: