Retko se dešava da dizajner dobije ponudu da u enterijer uvede specifičan izraz kao što se to desilo dizajneru Stivenu Gembrelu kada je mladi bračni par zatražio da njihov stan na Manhetnu oplemeni crtama autentičnog londonskog koktel bara.
Mogao se očekivati elegantan engleski stan kako bi se London preselio u Njujork, ali ne, želja je bila da se duh bara u legendarnom londonskom hotelu Konot u kvartu Mejfer preseli i u srce Manhetna.
Engleski duh u srcu Menhetna
Sve je počelo kada je supruga, prateći svog muža na poslovnom putovanju, snimila detalje u koktel baru Konot – čipkasti gips, lukove u holu, zidove obložene drvetom, svetlucave staklene police... Njihov stan u njujorškom kvartu Uper Ist Sajd, koji zauzima ceo sprat, još nije bio kupljen kada je ona ove fotografije poslala Gembrelu. “Želela sam da pobegnem od sivo bele palete i tamnih podova u našem starom stanu,” kaže vlasnica.
Gembrel je, zajedno sa arhitektom Martinom Sozom, radio na elementima trpezarije, a iznad lakiranog stola koji stoji na rukom rađenom tepihu, visi luster iz šezdesetih godina prošlog veka.
Na drugom kraju trpezarije na zidu fotografije “Monaco Grand Prix” i drugih automobilskih trka; fotelje “Gio Ponti” kao i stolice iz 1950 “Milo Baughman”.
U biblioteci klupske fotelje i sofa presvučeni su somotom “Le Cuona”, brend koji je na tržište izbacio 1992. godine britanski dizajner Berni de Le Cuona i postigao nezapamćen uspeh.
Viseće stone lampe su italijanske, retro paravan francuski, a umetnička slika na zidu Bilija Skota. Zidovi su obojeni s “Pantone's Mysterioso” nijansom, tavanica “Rosewood”, dok je rukom rađen tepih “Beauvais Carpets”.
Činjenica da prostor od 1 600 kvadrata nije imao nikakve arhitektonske detalje bio je za dizajnera pravi poklon. “Nije postojalo ništa što je moglo da se sačuva tako da sam imao čistu situaciju s dizajnom,” tvrdi Gembrel.
“Igrao sam se sa idejom kako bi to bilo u koktel baru u Konotu. Čak je i u dnevnoj sobi meka paleta boja prekinuta nizom jastučića jarkih boja kako bi “pripremili” oko na kraljevski purpur zidova biblioteke“, nastavlja Gembrel.
U holu klupa u bidermajer stilu, osvetljenje “Venini” (Murano) u ulaznom holu, stari tepih “Oushak” (turski tepih iz Anadolije), pod prekriven hrastovim parketom.
Putovanja kao inspiracija
Prenošenje londoskog šmeka u Njujork uspešno je obavljeno. Gizajner je “ogulio” stan do cigle, zadržao nekoliko stubova, a zatim označio svaki kvadrat koji se nalazio na listi dizajna koji je bračni par sastavio tokom putovanja. “Pozajmio” je od Konota oslikane tavanice, oblike prozora, luksuzne tkanine, hrabru kombinaciju boja i dodao izuzetno visoke lampe koje je sam dizajnirao.
Arhitekta Gembrel često putuje. To je za njega prava inspiracija. To se vidi na svakom koraku u stanu. Tako je, na primer, dizajn kamina u dnevnoj sobi od raznobojnog mermera video u paviljonu iz XVIII u Irskoj. “Vlasnica se opirala ovom dizajnu smatrajući da je pomalo lud i tražila da upotrebim gips”, priseća se Gembrel, ali je ipak ostao dosledan svojoj ideji. Rezultat je bio “iznenađujući i zanimljiv”. Isto tako zanimljiv je i pod u kuhinji urađen po modelu iz XVIII veka koji je dizajner video u Holandiji.
Kuhinjski elementi su specijalno rađeni za ovaj prostor: luster “Serge Mouille” i zidovi obloženi pločicama Ann Sacks.
Švedski art deko luster visi s tavanice u radnom prostoru, a prostor krase lakirani sto “Ralph Lauren Home”, radni elementi presvučeni svilenim materijalom, kao i tepih “ABC Carpet & Home”.
U momačkoj sobi vise danske lampe, uzglavlja kreveta nose monograme dečaka, dok je tepih dizajn Filipa Starka.
Foto: Eric Piasecki / Produced By Cynthia Frank
Tagovi: