Bez obzira kako je oblikovan i od kog materijala izrađen, klub sto uvek ima istu funkciju. Treba da ponudi prostor za hranu, piće, časopise i razne sitnice koje želimo da odložimo. Da li u toj naizgled jednostavnoj igri oblika, materijala i funkcije možemo da ostanemo iznenađeni?
Drvo je danas i pored svih tehnoloških mogućnosti i novih materijala, zadržalo poziciju neprikosnovenog materijala u izradi nameštaja. Ipak napraviti sto od klasičnog materijala, a istovremeno napraviti nešto novo, bio je pravi izazov. Iz tog procesa je nastao originalni sto "Flexy".
Sto "Flexy" mlade srpske dizajnerke Marije Stokuće sastoji se od samo dva elementa: radne ploče i postolja. Radna ploča je kružnog oblika i izrađena je od bukove furnirske ploče, čije su prednosti u odgovarajućoj čvrstoći, nosivosti i lakoj obradi. Ona se pak funkcionalno može podeliti na dva dela: stabilnu radnu površinu za odlaganje i središnji fleksibilni deo.
Upravo ovde leži pravo iznenađenje. Zbog intenzivnijih kružnih koncentričnih proreza u centralnom delu ploče, ona se izvija pod težinom voća (pomorandži, jabuka, limuna...) ili drugih predmeta i dobija ulogu posude. Kada nema opterećenja, ploča se vraća u svoj prvobitan položaj ravne radne površine. Postolje je oblikovno svedeno i nenametljivo sa tri tačke oslonca.
Idejno rešenje stola "Flexy" je izazvalo veliko interesovanje tokom izložbi i sajmova na kojima je izlagan. Premijerno predstavljanje stola bilo je još na Milanskom sajmu nameštaja 2008. godine u okviru zone namenjene mladim talentima iz celog sveta, nakon čega su usledile mnogobrojne izložbe u zemlji (Beogradski sajam nameštaja, Beogradska nedelja dizajna, Noć muzeja, Studentski kulturni centar...).
Ovaj rad je osvojio Specijalno priznanje ULUPUDS-a, kao i drugu nagradu Agencije za drvo. Pored mnogobrojnih postignutih rezultata, posebno priznanje autoru je činjenica da je rad u oktobru 2010. godine objavljen u knjizi Jean Charles Trebbi-ja "L’art de la découpe" ("Umetnost sečenja").
Marija Stokuća je diplomirala na TMP odseku Šumarskog fakulteta, a tokom studija je izlagala nekoliko radova na domaćim i inostranim sajmovima. Nakon studija počinje da radi u Karim Space-u u Beogradu, izložbenom salonu jednog od najvećih dizajnera na svetu Karima Rašida. Nakon toga odlazi u Ameriku, a trenutno živi I radi u Švedskoj.
Da mladi srpski dizajneri i te kako imaju šta da ponude pokazali su i Aleksandra Stratimirović sa originalnim dizajnom osvetljenja, Uroš Janković sa akustičnim stolom "TERCA", Nemanja Kiso sa multifunkcionalnom sofom, ali i izlagači na ovogodišnjoj izložbi 100 % Future Serbia.
Tagovi: