"Ultra Violet" ili "Pantone 18-3838" je nijansa koja naginje hladnijem delu spektra ljubičaste boje. To je raskošna i provokativna boja koja nas asocira na plemstvo, bogatstvo, ali i nepregledne širine vasione i spiritualnost.
Svake godine u decembru, na osnovu proučavanja dotadašnjih trendova, institut Pantone objavljuje boju za narednu godinu. Grupa eksperata istraživala je razne sfere života, od pop kulture, mode, dizajna proizvoda, tehnike i brojnih drugih, i uočila pojavu novog trenda. Ultraljubičastu su počele da koriste brojne inovativne tehnološke kompanije, pojavila se na sajmu automobila u Ženevi, pa čak i na filtriranim fotografijama na Instagramu.
Ranije u toku 2017. godine, Pantone je kreirao novu nijansu ljubičaste boje u čast pop ikone Princa, koja je vrlo slična nijansi koja je proglašena za boju 2018. godine.
Pantone od 2000. imenuje boju godine, na koju gleda kao na vizuelan izraz kolektivnih tendencija. Za 2017. godinu je odabrana "Greenery" – nijansa zelene boje koja asocira na prirodu i ponovno uspostavljane dodira sa njom.
Prethodne godine su po prvi put odabrane dve boje – "Rose Quartz" i "Serenity", odnosno svetle, pastelne nijanse roze i plave boje, kao odgovor na tada aktuelno pitanje polnog identiteta.
Tagovi: