PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Pogledajte kako će izgledati nova autobuska stanica Novi Beograd

  • Objavljeno:
  • 11.6.2014

Prva nagrada na Konkursa za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja autobuske i železničke stanice „Novi Beograd” pripala je autorskom timu „Proaspekt” d.o.o. (Vladimir Lojanica i Milan Lojanica sa saradnicima), a druga autorskom timu „Kolubara invest gradnja” d.o.o. (Dragan Vuković).

 

Prema rečima direktora Urbanističkog zavoda Beograda Nebojše Stefanovića na konkurs za izradu autobuske i železničke stanice stigla su 54 rešenja iz Srbije, Italije, Bugarske, Nemačke i Velike Britanije koja su morala da ispune saobraćajne, urbanističko-arhitektonske kriterijume, da se uklope u modernističku arhitekturu Novog Beograda, ali i da omogućavaju njegovu faznu realizaciju.

 

Cilj je bio da se dobije najkvalitetnije urbanističko-arhitektonsko rešenje za novi saobraćajni terminal u centralnoj zoni Novog Beograda i da se izradom plana detaljne regulacije stvore uslovi za izmeštanje postojeće autobuske stanice i izgradnju nove, a zatim i uredi i izgradi železnička stanica u Novom Beogradu, kao i poslovno-komercijalni sadržaj u bloku.

 

Pobedničko rešenje predviđa da buduća moderna autobuska stanica na Novom Beogradu ima 15 dolaznih perona i 60 odlaznih, a to je značajno više od sadašnjih kapaciteta. Osim toga, predviđeno je i ukupno osam železničkih perona.

 

U sklopu novog saobraćajnog kompleksa koji će se zauzeti 21 hektar biće izgrađeno i oko 180.000 kvadratnih metara poslovnog prostora, a očekuje se da će veoma brzo pronaći kompanije spremne da investiraju u njihovu izgradnju.

Kompleks će se nalaziti u Bloku 42, a predviđena je fazna izgradnja tri kule od oko 23 sprata u koje će biti smešteni hotelski, poslovni i drugi komercijalni sadržaji.

 

Autor pobedničkog rešenja Vladimir Lojanica

 

“Kule su predviđene da budu visoke do 150 metara, ali na kraju smo uvideli da je to prevelika visina. Ove su niže imaće oko 23 sprata, biće iste visine, i držaće visinsko težište tog dela. U jednu će biti smešten hotelski sadržaj, a u druge dve poslovni. Motiv od tri kule predstavlja fizičku markaciju te osovine”, rekao je Vladimir Lojanica prilikom predstavljanja projekta u prostorijama Urbanističkog zavoda u Beogradu.

 

Pogledajte kako izgleda pobedničko rešenje sa  15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, kao i osam železnička perona.