Turkmenistan dobio aerodrom u obliku sokola
Trend modernih i lepo dizajniranih aerodroma ne posustaje, jer je nekoliko velikih projekata trenutno u fazi izgradnje, poput terminala u Pekingu koji je projektovala kompanija "Zaha Hadid Architects".
Od Denvera, preko Mumbaja, pa do Osake, predstavljamo najlepše zgrade aerodroma na svetu.
Smešten u glavnom gradu Azerbejdžana, međunarodni aerodrom "Heydar Alyev" ukrašen je ogromnim drvenim čaurama koje je dizajnirala turska arhitektonska kompanija "Autoban". U ovim drvenim paviljonima smešteni su barovi, prodavnice i igraonice za decu. Moderan atrijum aerodroma ispunjen je obiljem svetlosti koja prolazi kroz konkavnu staklenu fasadu zgrade, a atraktivan pod je dizajniran tako da dijamantska šara bude u skladu sa drvenim pločicama na paviljonima.
Sa dva i po kilometra dužine, Terminal 3 pekinškog međunarodnog aerodroma je jedna od najvećih zgrada na svetu. Terminal je pušten u rad pred otvaranje Olimpijskih igara 2008. godine, a za dizajn inspirisan tradicionalnom kineskom paletom boja – crvenom i žutom , kao i formama koje slave kinesku kulturu, zaslužna je kompanija "Foster + Partners". Zgrada terminala i centar za transport prostiru se na ukupno 1,3 miliona kvadratnih metara.
Prelepa fasada je zaštitni znak aerodroma u Maroku, koji je projektovala švedska kompanija "E2A Architecture". Izgrađena 2008. godine, zgrada aerodroma je optočena aluminijumskim panelima koji formiraju 24 romboida i stilizovanom islamskom ornamentalnom dekoracijom.
Međunarodni aerodrom u Denveru, SAD
U moru zgrada jednoličnog dizajna, izdvojio se aerodrom u Denveru čiji krov čini niz šatorastih kupola koje propuštaju svetlost. Krov je kreirala kompanija "Fentress Architects" po uzoru na snegom pokrivene planinske vence Rocky Mountains.
Centralni ukras Terminala 2 na aerodromu u Mumbaju, otvorenog 2014. godine, je ogromna nadstrešnica inspirisana tradicionalnim indijskim paviljonima koju je dizajnirala kompanija "SOM" (Skidmore, Owings & Merrill). Ukupno 30 stubova sa šarama delom inspirisanim paunom kao jednim od nacionalnih simbola, podupire masivnu nadstrešnicu.
Jedan od najvećih aerodroma u Aziji, aerodrom u Kuala Lumpuru, dizajnirao je japanski arhitekta Kisho Kurokawa. Njegov sastavni deo čini nadstrešnica sa masivnim stubovima, inspirisana islamskim stilom, koja je odličan pokazatelj kako se moderan dizajn i tradicija mogu harmonično spojiti. Širom aerodroma nalaze se brojne prostorije namenjene za molitvu.
Gledano od gore, Terminal 3 aerodroma u Šenženu izgleda poput ogromne raže, a za njegov interesantan izgled zaslužna je italijanska kompanija "Fuksas". Zgrada na tri nivoa obložena je dvostrukim slojem metalnih i staklenih panela koji čine mrežu u obliku saća, koja propušta prirodnu svetlost unutar aerodroma.
Aerodrom u Singapuru smatra se jednim od najboljih na svetu. Njegovi prvi terminali, Terminal 1 i Terminal 2 su jednostavnog dizajna, ali Terminal 3 koji je izgrađen 2008. godine je jedinstven. Poseduje ogromnu vertikalnu baštu i baštu leptirova, i krov površine 9 hektara koji je dizajnirala kompanija "SOM". Kompanija je kreirala rasvetni sistem koji obuhvata staklene svetlarnike i na hiljade aluminijumskih panela koji reflektuju svetlost.
Inspirisani beduinskim šatorima, arhitekti kompanije "Foster + Partners" kreirali su jedinstvene betonske kupole koje krase aerodrom "Queen Alia" u Omanu. Nadstrešnica se proteže duž celog terminala i pruža zaštitu od jakog sunca. Donja strana kupola je isklesana je poput površine lista, a braon i krem nijanse odgovaraju paleti boja okolne pustinje. Svaka kupola predstavlja modularnu jedinicu, što olakšava dogradnju ukoliko bude poptrebe za proširenjem aerodroma u budućnosti.
Sagrađen na veštačkom ostrvu u zalivu kod Osake, ovo je prvi "okeanski" aerodrom na svetu i dnevno može da opsluži 100.000 putnika. U vreme kada je izgrađen, 1994. godine, njegov terminal sa 42 kapije i 1,7 kilometara dužine bio je najduži na svetu. Zgrada je specijalno dizajnirana da bude otporna na zemljotrese i pretrpela je zemljotres Kobe jačine 6,9 stepeni uz minimalna oštećenja. Njegov dizajn je kreirao italijanski arhitekta Renzo Piano.
Tagovi: