Revolucionarna svetleća horizontalna signalizacija koju su 2012. godine predstavili holandski studio Roosegaarde i kompanija Heijimans prvi put je našla praktičnu primenu na jednoj deonici auto-puta u toj zemlji.
U pitanju je 500 metara autoputa N239 u blizina grada Osa, a autoput koji svetli u mraku zapravo je običan asfaltni put na kojem je umesto klasično bele boje za trake i ostalu signalizaciju prvi put upotrebljen foto-svetleći prah zelene boje.
Ovaj prah je specifičan po tome što se tokom dana puni sunčevom svetlošću, što mu omogućava da svetli i do 10 sati tokom noći. Ukoliko se ovakav način obeležavanja puta u praksi pokaže efikasnim, ovaj eksperimentalni projekat bi mogao da bude primenjen i na drugim delovima ovog auto-puta, ali i drugim delovima Holandije. Studio Roosegaarde u svojoj studiji navodi da bi svetleći auto-putevi znatno poboljšali bezbednost saobraćaja, naročito u slučaju uslova loše vidljivosti.
Osim obeležavanja standardne horizontalne signalizacije, poput pune i isprekidane linije, zamišljeno je da se posebne boje koriste za markere, poput snežnih pahulja po čitavoj površini puta. Kada temperatura padne do određene tačke te slike će postati vidljive i ukazivaće da je put klizav i da bi vozači trebalo da budu oprezniji.
Pogledajte video koji ilustruje kako će izgledati vožnja autoputem koji su mnogi već proglasili projektom budućnosti.
Tagovi: